neděle 23. srpna 2009

Rozpady a zániky

Před 1533ti lety zanikla Západořímská říše. Před dvaceti lety vytvořili obyvatelé Pobaltí přes 600 kilometrů dlouhý lidský řetěz, aby tak ukázali touhu po rozpadu jiné říše.
Věci zanikají a rozpadají se. Mně se rozpadl nedávno výfuk a krátce na to odešly brzdy. Ale jezdíme jak diví dál. Jiným se rozpadají vztahy, zaniká láska, stane se. Dá se na to odpovědět citátem Efraima Kišona, který by dnes oslavil pětaosmdesáté narozeniny: "Špatného manžela lze zcela jednoduše opustit a začít znovu. S dobrým manželem musíme vydržet celý život. Proto není větší trest pro ženu než dobrý manžel."
Někdy se některé věci prostě ztratí. A člověk je hledá a hledá a vůbec mu nemusí dojít, že už se třeba dávno někde rozpadly. Jako ten angličák, co jsem dostal od dědy, když jsem bylo ještě malé děcko. Krásný model Rolls-Royce, se kterým jsem byl králem pískoviště, zvlášť, když k němu do garáže později přibyl džíp, se kterým jsem zdolal všechny duny. A jednou se ztatil a jestli ho nemá některý z kluků, kteří mi ho záviděli, doma, tak už se asi někde rozpadá.
A o co celou dobu jde? Jdeme životem a někdy vědomě a někdy nevědomky dáváme příčinu rozpadu různých věcí, lásek, pocitů, i států. A nenaděláme nic. I když si myslíme, že jo.

Žádné komentáře: