sobota 7. února 2009

Babiccina kuchařka

Dnes jsem v televizi sledoval vaření na Nově s kuchařem Babicou, který prý vařil v německých restauracích, i jiných zemí světa a asi ho to opravňuje vařit v televizi. Dnešní díl byl o zvěřině, dělal se srnčí guláš (možná kančí, kdo ví?) a k tomu jako přílohu zvolil Babica tzv. Lyonské brambory. Ty mne zaujaly. Nejdříve uvařil ve vodě brambory, pak je nakrájel na měsíčky a dal smažit na pánev, zasypal solí a červenou paprikou, aby to chytlo barvu (nezhořklo to náhodou?). Do hrnce s vodou nalil ocet, osolil a najemno pokrájenou cibuli v tom asi jednu minutu vařil. Poté to všechno scedil, hodil k bramborám a bylo hotovo.
"Důležité je, aby se ta cibule vařila v octu, pak jsou to ty správné Lyonské brambory."
Když jsem se pak na internetu podíval na recept, téměř všude se brambory krájejí na plátky a pak se vaří, nebo pečou a hlavně o octu nikde ani slovo.
Už několikrát jsem o Babicovi četl jen to špatné a tak musím ocitovat jeden komentář z Relfexu:
"Babica mi připomíná jednu českou kuchařku z osmdesátých let, která pojednává o japonské kuchyni. Je tam výrok, že Japonci sice používají na suši čerstvé ryby, ale protože u nás nejsou k dostání, můžeme je nahradit párkem."
Je to tak. Babica je zvláštní šašek. V Lyonu ty brambory sice dělaj´ trochu jinak, ale já jsem vařil v Německu a tak mám pravdu. Kdo je víc?!

Žádné komentáře: