úterý 9. října 2007

Jiříkova cesta

Každá kultura má jiné iniciační rituály. Indiáni například posílají své mladé muže na několik týdnů mimo vesnici, aby se projevil jako muž a tím konečně dosáhl mezi svými nějaké vážnosti. Já jsem si prošel takovým rituálem dnes - poprvé jsem se naštval na úředníky pro jejich nepochopitelnou aroganci a blbost. Hodlám o tom natočit film, scénář už mám hotový:
_
(velký prostor nevlídné haly odboru sociálních služeb českobudějovické radnice)
(Jiří si bere si lístek z automatu a čeká na své číslo)
(po třiceti minutách Jiří stále čeká na své číslo)
Jiří (přistupuje k přepážce): Dobrý den, já bych, prosím vás, potřeboval ten fialový formulář na sociálku, jako že ještě studuju.
Paní za přepážkou (vyvalí oči): Ale to jste špatně, to my tady nedáváme.
Jiří (vyvalí je trochu míň). Aha, a kde bych je, prosím, mohl dostat.
Paní za přepážkou: To já nevim, zeptejte se na informacích.
Jiří (mírně nasraně): Tak vám děkuju. Nashledanou.
_
(informační místnost českobudějovické radnice)
Jiří (k paní z informací): Dobrý den, nevíte prosím vás, kde bych mohl dostat fialový papír pro sociálku, že jsem ještě student?
Paní z informací: Snad na odboru sociálních služeb, ne?
Jiří (v kapse muchlá kapesník): Tam ne, tam mi řekli, že tam to nedávají, že se tu mám zeptat.
Paní z informací (vyvalí oči jako paní za překážkou): Fakt jo? No tak to já nevim. (kamsi za roh) Jani, nevíš, kde se dostane takovej ten fialovej formulář na sociálku?
hlas Jany zpoza rohu: Asi na odboru sociálních věcí, si myslim.
Paní z informací (usměje se na Jiřího a volá za roh): Tam prej ne, prej to máme vědět my!
Jana (přijde až k Paní z informací): Tak ať to mladej zkusí na matrice, tam by je taky mohli dávat.
Paní z informací (ačkoli to Jiří slyšel už od Jany): Tak to zkuste na matrice, tam by je taky mohli dávat.
Jiří: Dobrá, a ta matrika je v jakém patře?
Paní z informací: Tak vůbec není na radnici, to musíte do Resslovky. (po Jiřího nechápavém výrazu vezme ze stolu kus papíru a maluje) Teď jste tady, jo? Takže půjdete rovně, furt až na křižovatku, jo? Pak po Husovce k mostu, jo? A tadyta poslední ulice je Resslova, jo?
Jiří: Jo
_
(budějovická matrika)
Jiří (odebírá se rovnou k informacím): Dobrý den, sháním fialový formulář pro sociálku.
Slečna z informací (trochu omluvně): Jé, to jste dneska asi padesátej, ale nám ty papíry došly, přijďte si zejtra, jo?
Jiří: Jo
_
(obchod s domácími potřebami)
Jiří (mírně skleslým hlasem): Dobrý den, potřeboval bych šňůru na prádlo, nějakou silnější, tak aby unesla asi sedmdesát kilo.
_
Konec

1 komentář:

Abee řekl(a)...

Držim palce při režírování